Re: Nån utvecklare här, eller är alla bortresta?

Peter Karlsson wrote:
> Daniel Mose:

> Vad för fel? Du får gärna precisera. Jag installerade Woody från cd
> för några dagar sedean och det fungerade alldeles utmärkt, så om du
> inte preciserar vad du menar är din kritik lite svår att förstå.

Du ja!, liksom kanske andra vana Linuxanvändare. Du
har ju dessutom som utvecklare fördelen av att vara
"ganska" så bekant med Debians installationsgränssnitt.

Jag undvek faktiskt att precicera kritiken därför
att jag tycker att det är lite gnälligt att komma med
kritik till fel person. Det är ju bara den som är direkt
involverad för att ta fram ett hyfsat installations-
program som har direkt nytta av att höra kritiken,
tycker jag iaf.

Det är dock flera som är nyfikna på vad jag menar med
designfel, så därför postar jag en uppföljare separat,
där jag förklarar lite hur jag tänker när jag pratar
om designfel som alltså inte har nåt att göra med
tekniska fel. ( fast jag har hittat sånt med, dels i
samband med att jag körde "busybox", men oxå faktiskt
när man bootar engelska versionen av
linux 2.2.20. från CD. Mer om detta i det andra brevet )

> reportbug boot-floppies

Jo jag kör som sagt inte nåt debiansystem ännu men
Det finns alltså som val i installationsmenyn att
rapportera fel. Men jag fattar inte riktigt varför det
finns där. (fnissar fortfarande ohejdbart), och
varför det ska genereras en "kör-log" mitt under
installationen.

> från ett installerat Debiansystem. Annars följer du instruktionerna på
> http://www.debian.org/Reporting

Jag får se hur jag gör med detta. Jag behöver nog helst
brev-växla med någon ( fick tips av andra ) för att
se om jag själv tycker att detta är en framkomlig
väg för att få fram en i mitt tycke distribuerbar
installation.

Vänliga hälsningar
/Daniel