Re: Nån utvecklare här, eller är alla bortresta?

On Sat, 3 Aug 2002, Daniel Mose wrote:

> Menmenmen När jag bootade upp skivorna, så upptäckte jag vissa
> idiotdesign-fel som helst inte ska finnas där om jag ska föra
> debian vidare.

Vad är det för fel? *nyfiken* =)

> När jag sedan skulle rapportera ett problem i
> installationsprogrammet så blev det rent utav komiskt.

Jag har aldrig felrapporterat direkt från installationsprogrammet, kan
man det? Hur som helst, felrapporterna är baserat på epost, så kan man
skicka epost (vilket du verkar kunna =) så borde du kunna lista ut hur
felrapporteringssystemet funkar. Du har förstås läst instruktionerna
på http://www.debian.org/Bugs/Reporting

> Naturligtvis kan jag fixa saker och ting så det ser snyggare ut om
> jag ska kunna distribuera, men det vore kanske skojigare om jag
> fick tag i dom som gör skivorna från början och brevväxla lite, så
> att vi kan hjälpas åt.

De relevanta epostlistorna är debian-boot eller debian-cd och kanske
debian-devel. På http://www.debian.org/MailingLists/subscribe finns
listinformation.

--
Fredrik Jonson