Re: Nån utvecklare här, eller är alla bortresta?

lör 2002-08-03 klockan 03.04 skrev Daniel Mose:
> Jag har själv små funderingar på att sprida Debian,
> just för att Debian har en klar kvalitetspolicy.
> menmenmen När jag bootade upp skivorna, så upptäckte
> jag vissa idiotdesign-fel som helst inte ska finnas
> där om jag ska föra debian vidare.

Idiotdesignfel? Du får gärna säga vilka ;)

> När jag sedan skulle rapportera ett problem i
> installationsprogrammet så blev det rent utav komiskt.

Uh, okej. Jag har inte provat att installera woody. Jag kör sid, och
maskinen hemma hos mamma och pappa har jag dist-upgrade:at sedan jag
först installerade hamm på den.

> Naturligtvis kan jag fixa saker och ting så det ser
> snyggare ut om jag ska kunna distribuera, men det vore
> kanske skojigare om jag fick tag i dom som gör skivorna
> från början och brevväxla lite, så att vi kan hjälpas åt.
> Då kan jag oxå lära mig lite om felrapportering osv.
>
> Då är det egentligen bara frågan om vem som gör vad?
> Nån som vet?

Installationsprogrammet för bl.a. potato och woody heter boot-floppies,
och det folket går att nå via debian-boot@lists.debian.org. Ett nytt
installationssystem, debian-installer (d-i), håller på att utvecklas och
är det som kommer användas i framtiden. Det folket når du också via
debian-boot.

Martin