Flera skärmar och t-bord och grejer

Hej.

Jag har två grafikkort i min dator - ett Permedia 2
och ett SiS6326. Med XFree86 4.1.0 och med följande
rader i /etc/X11/XF86Config-4 kan jag använda båda på
en gång.

    Section "ServerLayout"
        Identifier    "Default Layout"
        Screen        "Screen 1"
        Screen        "Screen 2" RightOf "Screen 1"
        InputDevice   "Generic Keyboard"
        InputDevice   "Configured Mouse"
        InputDevice   "Generic Mouse"
    EndSection

Det verkar fungera bra, men det är inte riktigt vad
jag vill ha. För jag hade tänkt koppla en uppsättning
t-bort och mus till varje skärm, för att kunna använda
dem som två olika terminaler samtidigt. På den ena
vill jag köra Gnome 2, men på den andra kanske nåt
annat. Och det är inte heller livsviktigt att det
finns mus på skärm nummer 2.

Kan man fixa det med en server, eller måste man köra
igång två servrar parallellt på nåt sätt? Och hur gör
man i sånt fall det?

Jag skulle bli jättetacksam för varenda litet tips som
ni kan komma med. Länkar eller vad som helst.

Tack på förhand.

/M