Re: Inte [OT] ? Re: Bökigt och dyrt att stödja Debian

Tommy Dugandzic wrote:

> Jo, jag vet. Det jag gjorde var att speca vad jag ville ha. Om man inte
> ens vet vad man vill ha så kommer man aldrig få det. Och i värsta fall är
> det väl bara att starta en ny internationell bank med fri mjukvara utan
> transaktionskostnader och annat trams, som snabbt växer och tar över alla
> andra banker? :).

Det som du föreslår låter tämligen bökigt och svårt att
genomföra i mina öron. Att starta ny "mjukvarubaserad" bank
är på gränsen till Science fiction tycker jag faktiskt.
Visst kan du få ägna dig åt att utveckla detta om du känner
för det, och får du sedan detta godkänt av Debian SPI,
så till all lycka med detta.

Jag tror att du har missuppfattat mitt förslag, som går ut på

Att starta ett enkelt uttags-spärrat sparbanks-konto, med
automatisk saldotriggad överföring till Debian SPI, och en
till en början manuell bokföring vid sidan av detta konto,
som ev kan redovisas på debian.org som en slags donations-
morot.

( Tills intresset för donation visar sig )

Jag har inte pratat om s.k. mikro-donationer Det var du,
Tommy som började prata om såna.

Donationen i sig måste naturligtvis vara just en Donation.
Det är den ju inte om den bara täcker sina egna kostnader,
som alltid kommer att finnas, hur små man än försöker göra
dom.

> Det jag frågade var varför, inte om. Eftersom det inte gick att hitta
> anledningen till att Debian inte är intresserade av PayPal mha
> search-funktionen på debian.org, undrar jag om du kan hänvisa mig till en
> officiell källa där så deklareras.

Spelar verkligen anledningen nån roll här?

Paypal må vara bra, men detta handlar om
ett sätt för alla och envar att kunna stödja
Debian enklast möjligt.

Jag ser personligen flera anledningar till att
inte rekommendera Paypal, men tycker att dessa
anledningar är ganska oväsentliga i den här
diskussionen.

Jag vill kunna stödja Debian SPI enkelt, och
på det sätt som folket på Debian SPI själv
uppskattar mest. Jag har ett förslag som gör
detta möjligt, och som jag tror är genomförbart
utan speciellt mycket arbete.

Det är också detta förslag som jag vill ha
feedback på genom att posta hit.

Vänligen
/Daniel