Re: [OT] Netikettfråga.

[Tommy Dugandzic]
> Tack för infon. När jag ändå talar med er som verkar kunna; Är det
> bättre att tacka för hjälp man får för att visa sin tacksamhet,
> eller är det bättre att låta bli att skicka ett mail med enbart ett
> "tack" som innehåll, pga att det slösar bandbredd/uppmärksamhet?

Svårt att svara på.  Jag tycker nog att det beror på listan.  Är det
en vänlig lista med ganska låg trafik tycker jag att man gärna kan
skicka tackmeddelanden till listan.  På större listor är det mer
tveksamt, där kanske ett personligt brev till de[n] man fått hjälp av
att föredra.

Några tydliga gränser finns nog inte, kulturen kan skilja sig ganska
mycket mellan olika listor och beror inte enbart på storleken.

Med utmärkt högaktning,
  Kalle
--
Kalle Svensson, http://www.juckapan.org/~kalle/
Student, root and saint in the Church of Emacs.