Re: Bökigt och dyrt att stödja Debian

On Wed, 31 Jul 2002, Daniel Mose wrote:

> Jag är i färd med att undersöka hur man bär sig
> åt för att stödja Debian ekonomiskt, utan att det
> kostar skjortan.

Jag har också funderat på hur man skulle kunna skapa ett system för
mikrodonationer.

Det jag, ur donerande persons synvinkel, skulle vilja ha är en banner jag
kan klicka på som finns på debian.org's huvudsida. Bannern skulle visa en
bild med exv denna text:

"Donate a cent or more".

När jag klickar på bannern får jag upp ett formulär med följande fält:

Your name (61 chr): Anonymous
Your email (32 chr):
Freetext (64 chr):
Donation amount in $US (0,1 - 10): 0,1

När jag fyller i exv:

Your name (61 chr): Tommy Dugandzic
Your email (32 chr): tommy@foo.bar
Freetext (64 chr): Tjabba.. Tommy waz here 2002, dudez! Yo yoyo..
Donation amount in $US (0,1 - 10): 0,1

och klickar på submit händer följande:

Debian.org skickar en förfrågan till banken om att tommy@foo.bar vill
donera 0,1 $US till debian.org.

Banken (som Tommy litar på) skickar ett mail med en länk: