Re: snort

"Antoine Naccache" <antoine_naccache@hotmail.com> writes:

> <P><BR><BR></P>
> <DIV>
> <DIV></DIV>
> <P>Hej,</P></DIV>
> <P>När jag försöker installera snort, klagar den hela tiden :</P>
> <P>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; /etc/init.d/snort: var: command not found</P>
> <P>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp; error exit status 127</P>
> <P>är det någon som vet vad det betyder? jag är ny här.</P>

Det är nått fel i startscriptet. Om du har lite koll på shellscripting är det
nog inga problem att försöka rätta till det. Editera bara /etc/init.d/snort
Annars kan du försöka installera om packetet helt från början, dvs
dpkg --purge snort sen installera om igen.

En liten grej till, skippa HTML i email när du skickar till denna lista. HTML
hör hemma på webservrar, och dom flesta här håller med mig vet jag.

> <P>Tack på förhand.</P></DIV>
> <P><BR><BR>&nbsp;</P>
> <DIV></DIV>

Johan

--
Professor: "Good news, everyone, the university is bringing me up on
disclipinary charges. Wait, that's not good news at all."