Var: woody release kommer ... Blev: Svensk Bok om Debian?

Patrik Wallstrom wrote:
> [...]

Jesper Ek är författare, och har tillsammans med andra författare
skrivit flera böcker i olika IT-relaterade ämnen, ungefär som
Christer Sturmark gör.
Jespers böcker riktar sig ofta om inte alltid till nybörjare, och
till folk som tycker att detta med data är rätt så svårt att ta
till sig.
Personligen måste jag säga att jag uppskattar och beundrar hans
förmåga att entuasmifiera folk till att prova på saker som de inte
skulle göra annars. Inuti boken "Red Hat linux för alla" hittar man
en CD-installation med Red Hat 6.1.

Det var denna bok som fick mig att börja med Linux. Så detta var
alltså Jespers förtjänst. =) Jag hittade den på bibblan.

Han må vara provokativ i sin framtoning.(Har ännu inte surfat till
länken som du gav mig - är en offline-snubbe  =) ), men :

Är vi kanske inte lite provokativa allihop när vi skriver inlägg
till eller startar debatter med uppfattningar som går stick i stäv
med "allmänt accepterade" eller som det synes mig:
"auktoritärt inducerade"  meningar.

Jag erkänner själv att jag har ganska mycket av provokatör i mig
själv, enligt detta sätt att betrakta offentliga samtal.
Jag upplever dock detta som ett friskhetstecken, eftersom det anser
att det tyder på att man förfogar över ett självständigt och rörligt
intellekt.

Vänliga hälsningar
Daniel.