Re: Svensk tangentmappning i X

On Tue, 23 Jul 2002 [09:14],
    Emil H (deb-list@linuxmail.org) wrote:

> Hej,
>
> jag har försökt konfigurera svenskt tangentbord ett
> tag nu. Går inte bra. Jag har provat olika alternativ
> i konfigureringsskriptet av X.

Vilken version av Xfree? Om du nu kör Xfree?

> Vad skall man välja pc104, pc105...? Och vilken
> landskod?
> Eller är detta något man bäst hackar till manuellt
> i X-konfigureringsfil? Vad modifierar man då?

Själv kör jag Xfree 4.1, och här är ett udrag ur min XF86Config.

Section "Keyboard"
    Protocol        "Standard"
    XkbRules        "xfree86"
    XkbModel        "pc102"
    XkbLayout       "se"
EndSection

/d

--
... david röhr              |      o_
.. unix systems consultant  | o/  /\   SCNA, SCSA