Re: woody release kommer snart...

[Daniel Mose]
> En fråga till alla här: Är ni alla Debian-utvecklare???

Nej.

> En fråga till: Detta är den enda Mailinglistan som jag
> behöver svenska tecken till i mutts Brevläsare.
> ( Konstigt nog funkar å-ä-ö  redan i subjekt-Indexet...
>
> Nån som haft detta bekymmer och löst det?

Jag förstår inte frågan riktigt.  Om du har problem att få svenska
tecken i mutt kan det bero på att du använder localen C.
Testa att sätta miljövariablerna LANG och LC_ALL till sv_SE eller
en_US.  Eventuellt måste du se till att de är genererade genom att
köra
dpkg-reconfigure locales
och välja rätt locales där.  I senare versioner av locales-paketet
(inklusive den i woody) kan du även välja standardlocale där.  Om du
väljer någon som inte är C borde det fungera.

Med utmärkt högaktning,
  Kalle
--
Kalle Svensson, http://www.juckapan.org/~kalle/
Student, root and saint in the Church of Emacs.