Fonter för gnomeapplikationer under KDE

Mors!

Jag kör en del gnomeapplikationer (eller heter det
att det är gtk-applikationer?) på min KDE-maskin
(Woody).

Problemet är att fonterna i dessa applikationer är
alldeles på tok för stora per default, men jag kan
för mitt liv inte ställa in storleken på dem. KDE
har ju sitt "Control Center" men kan jag köra något
liknande för Gnome-prylarna som jag kör under KDE?

Detsamma undrar jag för menyfonterna i Mozilla...
någon som har något bra tips för att dra ner
storleken på dessa något? (Finns det *någon* som
giller de där jumbofonterna man får som standard?
RedHats rpm-er ger mycket mindre och snyggare
fonter. Jag tror att de har en patch för det där,
men jag vill inte gärna kompiler om Mozilla.)

Tack på förhand!

/Fredrik

Fredrik Persson      013-274567
Drabantgatan 7       0707-256831
582 14 LINKÖPING

"Never argue with an idiot. They'll drag you down to
their level, then beat you with experience."