X som suger CPU.. Mycket..

Hej!

Min X är slö. Eller rättare sagt, drar mycket CPU ibland. Typexemplet är
'chromium' där X konstant ligger >90% CPU. (Och spelet är ospelbart slött)
Men även när jag försöker köra lite spel med UAE så ligger X på >50% CPU.
(Och spelen är långsamma)
Har en Duron 800MHz och 512Mb RAM. Kör Debian sid (unstable) och vanliga
standardpaket.

Något måste uppenbarligen vara fel. Men jag vet inte riktigt var jag ska
börja leta. Allt fungerar ju. Men det går plågsamt långsamt på vissa saker.
(Har inte kunnat identifiera någon konkret gemensam nämnare)

/Michael