Re: Sendmail authentication warning.

David Röhr (david@rohr.nu) wrote:
> <http://www.ebone.at/books/programmers/sonstiges/oreillybookself/tcpip/sendmail/ch22_08.htm>
> <http://www.ebone.at/books/programmers/sonstiges/oreillybookself/tcpip/sendmail/ch36_07.htm#SML2-CH-36-SECT-7-21>

hejsan,

tack för svaret. tyvärr går det dåligt för mig, men nu
vet jag ialf ungefär hur det funkar.

det visade sig att det finns en /etc/mail/trusted-users
i debian-system, och där hade jag redan lagt in min egen
användare.

jag har testat att lägga in lite allt möjligt, men ändå
så blir det varningar.

självklart har jag också denna:
FEATURE(`use_ct_file')dnl

den klagar ingenting när jag kör m4 /etc/mail/sendmail.mc >
/etc/mail/sendmail.cf. det som kommer till sendmail.cf är
följande:

#####################
#   Trusted users   #
#####################

# this is equivalent to setting class "t"
Ft/etc/mail/trusted-users %[^\#]
Troot
Tdaemon
Tuucp

filen trusted-users är rw för "mail", det enda som den
nu innehåller är "orange".

lägger jag in t.ex. detta så kommer iallafall "Torange"
med i sendmail.cf.
define(`confTRUSTED_USERS', `orange')dnl

däremot funkar det ändå inte, har lagt in denna för att
vara säker på att den ska läsa in trusted-users filen
define(`confCT_FILE', `/etc/mail/trusted-users')dnl

någon som har några tips?

/örjan
--
     [x] icq - 496723     [x] url - fobie.net