Re: Problem vid/med apt-get upgrade. :(

On Fri, May 17, 2002 at 11:02:15PM +0200, Thomas wrote:
[..]
>  files list file for package `pciutils' is missing final newline
[..]
> Någon som har en aning om vad man kan göra för att "laga" problemet?

Go kväll,

det verkar som om sista raden i filen /var/lib/dpkg/info/pciutils.list
inte är korrekt. Prova att redigera filen (som root) och lägg till en ny
rad efter sista entryt, som borde vara /sbin/lspci.

Prova sedan att köra apt-get -f install ncurses-bin

-f för "fix missing"

> Har aldrig hört talas om "pciutils" förut. ( O andra sidan är jag ganska
> ny på det här. )

lspci används för att lista alla enheter på pci-bussen och är en
represenation av vad som finns visas i /proc/pci

> Har även en bärbar med Debian på ifall det skulle hjälpa på något sätt?
> ( Som för övrigt funkar utan problem )

Om du har samma version av Debian på din bärar som på din stationära kan
du alltid jämföra filerna mellan maskinerna för att hitta fel.

mvh
| Johan Björklund <the@whero.net> http://whero.net/         |
|  PGP = 813B 014F C0FA B56C FA70  31DC 1C11 3A20 B02B C881 |