Re: svensk avstavning i LaTeX

Kalle Hasselström <kalle@treskal.com> wrote:
> Tack, det funkade. Fast jag var tvungen att köra fmtutil --all
> först. texconfig ledde mig via ett menysystem rakt till filen
> (/etc/texmf/language.dat) som jag var tvungen att modifiera, men den
> gjorde inte de nödvändiga uppdateringarna av vad det nu är.

Formatfilerna behöver uppdateras, då de innehåller färdig-"kompilerad" kod
för allt utom det man lägger till med \usepackage.  Jag hade för mig att
texconfig uppdaterar formatfilerna, men man kanske måste välja något
speciellt för att det ska hända.

Att den ändå stavade av en del saker innan du gjorde det här är för att
den då använde engelska stavningsregler.

--
                                                Niklas