Re: svensk avstavning i LaTeX

On Wed, May 15, 2002 at 09:17:51AM +0200, Finn Lindgren wrote:
> Hejsan!
>
> Ta en titt i /etc/texmf/language.dat:
> % The following languages are disabled by default. Uncomment, what you need.
> %swedish sehyph.tex
>
> Byt till
> swedish sehyph.tex
> så ska det fungera (eventuellt behöver man också köra texconfig eller
> liknande innan tex känns vid ändringen, men det var ett tag sen jag
> ändrade mina inställningar).

Tack, det funkade. Fast jag var tvungen att köra fmtutil --all
först. texconfig ledde mig via ett menysystem rakt till filen
(/etc/texmf/language.dat) som jag var tvungen att modifiera, men den
gjorde inte de nödvändiga uppdateringarna av vad det nu är.

--
Kalle Hasselström, kalle@treskal.com
           www.treskal.com