Re: xfree86 strul

Hej...

Ett förslag är att du tar reda på ditt grafik kort så att du har full
information om det så att du senare lättare kan installera och fixa med
XFree86 och xserver.

Om du anger fel så blir det bara strul. Ta alltid reda på allt om din
dator när du ska installera.

Om du har NVidia kort ska du med tänka på att du måste ha deras
drivrutiner för att köra det i GNU/Linux det är klart att det går
utan...men du har nog roligare med OpenGL och lite sånt. :D

Så leta upp information och kolla så att du har alla paket installerade.

x-window-system-core
eller
x-window-system

Är några paket att föreslå. Dom finns inte i stable bara. Kör du stable
så kör du med v3.3.x eller något sånt och då funkar inte OpenGL.("har
jag för mig"). Det är vad jag har att föreslå i alla fall.

Lycka till..

//Niklas