Re: Skummt med min disk på alpha debian

John Wall <john.wall@norma.se> writes:

> hda 36GB hdb 38GB, problemet är att jag kan inte fylla hela min
> 38gb disk. När det är 10GB ledigt utrymme säger den "no free space on
> device".

Linux reserverer godt nok 5% diskplads, men det skulle du være langt
fra. Har du slettet nogle store filer, som der stadigvæk er programmer
der har åbne?

Prøv at udfør en 'lsof | grep "(deleted)"'

Hvis den finder nogle filer der formodentligt har været store, så er
det dem der optager en masse plads.

Hvad siger df?

Hvad siger 'du -sx /mountpoint'? (Tager nok en del tid)

--
 Peter Makholm     |       I have something to say: It's better to burn in
 peter@makholm.net |                              hell, than to fade away!