laptop (dell inspirion 8000) och nätverkskortproblem

Om det här problemet har behandlats med framgång här tidigare så skulle jag bli glad om ni kunde peka mig till vart man kan ta del av den tidigare lösningen..
Men nu till problemet, jag får inte nätverkskortet att funka. Under datorn så står det att det är ett 3CN3BM1556B kort. Efter att läst lite på nätet så har jag fått intrycket att det ska gå bra med 3c556 drivrutiner.. Jag kör en 2.4. kernel och den ska ha stöd för den.. Jag försöker ladda och allt men till ingen nytta... Den hittar kortet om man skriver 'lspci' ...
Förlåt det är sent och jag är trött.. :)

Per Thåström.