Re: ftp.sunet.se (Re: Problem med ftp.se.debian.org)

On Wed, 17 Apr 2002 [13:29],
    Emil Pedersen (emilp@update.uu.se) wrote:

> Hmm.  Det borde ju gjort, vad fick du för felmeddelande/beteende?

Att den var full (:

> Möjligen kan det vara så att din/ditt domän/ipnummer inte resolvas som
> tillhörande sverige och du då hamnar i "fel" klass.  ftp.sunet.se

Korrekt. den lär resolvas som en .net-domän. Men IP-adresserna är
svenska.

> släpper in 2*500 samtidiga anv från sverige och 2*1000 från resten av
> världen, och jag undrar om verkligen sverigeklassen varit full någon
> gång medans "resten"-klassen ganska ofta är det.

Så kan det vara. Räknas rena IP-adresser, dvs, adresser utan PTR-records
också som utlänska?

/d

--
Leela: "Well, it's a type M planet, so it should at least have
Roddenberries."