Re: ftp.sunet.se (Re: Problem med ftp.se.debian.org)

André Dahlqvist wrote:

> Jag förstår inte riktigt vitsen; dinstall körs ju bara en gång per dygn
> på debians server. Det vore väl lämpligare att anpassa tiden till
> debians server istället för att lägga in en till uppdatering?

Jag har inte koll på hur debian sköter uppdateringar på sin server
(spegeln sattes upp innan jag började jobba med arkivet), så det är
möjligt du har rätt.  Tittar man i loggen har faktiskt den plockat hem
paket både med nattkörningen och den extragång jag testkörde på
eftermiddagen, men det var mycket få paket som hämatades på kvällen.

Vi får väl se om den plockar något nu i eftermiddag, annars är det nog
som du säger onödigt att köra flera gånger per dag.  Det var mest för
att en del tyckte det vore bra...

// Emil