Re: woody cd-images

On Wednesday 27 March 2002 23.17, Hans-Olof Danielsson wrote:
> Hej!
>
> Jag tänker ladda ner cd-images för woody. Men
> jag är osäker på vilka filer man behöver. På
> servern ligger bl a filerna:
>
> md5susms
> woody-i386-1.raw
> woddy-i386-1.raw.list
> tom
> woody-i386-8.raw
> woddy-i386-8.raw.list
>
> Att jag behöver ladda ner filerna med
> sufixet .raw förstår jag. Men behöver
> jag också filen md5susms och filerna
> med sufixet .raw.list? Om ja, hur skall
> dessa användas?

> [...]

woody-i386-1.raw är main cd'n om man kan kalla den så
resten av dom är extra program (tror jag iaf).
md5sum's filen är till för att verifiera att det verkligen är
rätt filer du drar ner. tex om du kör
md5sum woody-i386-1.raw så får du en fin liten
md5 string som du kan jämföra med stringen som finns i
md5sum filen på ftp'n.
.raw.list filen är antagligen bara en lista på vilka filer som
finns på cd'n.

--
Sebastian Bruhn
System Tekniker / System Technichian - Air2Net

Today is Boomtime, the 14th day of Discord in the YOLD 3168