Re: :ATI Rage Pro

On Tue, 19 Mar 2002 [13:19],
    Karolina Lindqvist (pgd-karolinali@algonet.se) wrote:

> Jag har ett ATI Rage Pro. Kortet stöds som standard. Det finns som tillval i
> xf86config. Drivern verkar heta "ati"

Hm, jag hade ett ATI Rage Pro förut, och då var det bara FBDev som
klarade av kortet bra, men det var i och för sig väldans länge sedan (:

Men FB fungerar klockrent (:

> setrage har jag inte. Är det något bra?

setrage is a program that creates XF86Config files for ATI Rage 128,
ATI Rage 128 Pro, ATI Rage 128 MAXX, and ATI Radeon cards. It includes
many configurable options such as keyboard, mouse, video settings, etc.
It is optimized for use with DRI (3D acceleration). setrage only works
with XFree86 4.x. Radeon support requires XFree86 4.02.

<http://freshmeat.net/projects/setrage/>

Om det är bra eller inte, har jag ingen aning om (:

/d

--
Fry: "They're great! They're like sex except I'm having them."