Re: hej adsl instellningar i debian installatjon

Tjenare...

Du måste inte göra så mycket direkt....om du kollar på
http://www.lfdomain.com/
där står det bland annat hur du installerar och lägger in lfconnection
keeper.

Sen kan du med kolla efter dhcp-client för paketen som finns på Debians
hemsida. Det är i alla fall dom paket och det jag har använt på dom
telia burkarna jag testat att slänga upp...och det funkar fint. Eftersom
att i installen kommer du inte åt en dhcp som standard eller ett
statiskt ip heller du är inte uppkopplad mot dom eller ja inloggad så du
kan inte komma åt det.

Ska du köra Gateway på det så kan du köra med ipmasq som funkar fint med
dom paket och sånt som jag har använt. Så vid installation tror jag inte
att du kan göra så mycket...mer när du har installerat och allt är
klart.

Hoppas det hjälpte lite i alla fall..

//Nicke