Re: Hurra nu fungerar SEB's internettjänst bra under Linux

On Thu, 7 Mar 2002, Stefan Alfredsson wrote:

> *ryyys!* jag skulle aldrig vilja ha en lösning där hela ens ekonomi
> kan slås i spillror med hjälp av ett enda lösenord(1).. men jag är väl
> arbetsskadad :) Finns alldeles förmånga tekniker för att läsa av
> tangentbord... t.ex. www.keyghost.com, funkar med alla operativsystem.

Hu sicka hemska produkter som säljs...

Skandiabankens syn på säkerhet är ganska intressant. När jag gick
med, granskade jag noga säkerheten. De hade faktiskt tänkt till
lite och begränsat möjligheterna att skicka pengar ut från kontot
hur som helst. Man var tvungen att föranmäla ett
destinationskonto och detta tog ett par dagar...

För ett tag sedan så införde de nya finesser för att underlätta
för kunderna. En "finess" var att man slapp föranmäla konton och
kunde nu mycket snabbare föra bort pengar till vilket konto som
helst. Jag ringde upp och undrade varför dom hade reducerat
säkerheten. Hon jag pratade med tyckte att säkerheten alltid hade
varit och fortfarande är hög. Då försökte jag förklara att det
kan vara ganska lätt att snappa upp en 4-siffrig kod. Hon
förklarade snällt att då är ju kunden slarvig. En kund har själv
det fulla ansvaret för att hålla koden hemlig...

Tja...

/Thomas