Re: Hurra nu fungerar SEB's internettjänst bra under Linux

On Tue, Mar 05, 2002 at 06:52:53PM +0100, Karolina Lindqvist wrote:
> Jag har haft problem med SEB (SE-Bankens) internettjänst. Det verkar som om
> den är jättekinkig med web-browsers. Det enda som jag har fått tjänsten att
> fungera med tills nu är netscape. Annars använder jag konqueror eller opera.
> Men SEBs internettjänst gillar inte någon av dem. Har provat andra saker, som
> mozilla, men det har inte fungerat heller.

Jag har FSB, och dom släpper bara in IE och NS4.x. Eftersom jag själv
bara kör konqueror (mozilla är för saggig helt enkelt.. iaf för ett halvår
sen), så testade jag Opera .. och det funkade fint!

Opera kan ändra sin identifikation, och låter man den låtsas att det
är IE5 så funkar allting bra.

Fast nu ska FSB börja med massa javascriptmenyer, så vi får väl se hur
länge tricket fungerar (dom kommer säkert använda IE specifika
javascriptfunktioner, enligt LoAJ :).

Men men, ett tips till de som har FSB är alltså att testa Opera med
ändrad identifiering. (kanske funkar för dig också med SEB?
 File > Preferences > Networking > Browser Identification )

> -- Karolina

/Stefan