Re: ip-masq + proxy i samma låda?

Hej Oskar

Jag använder en liknande lösning som du är ute efter, bara masq inte proxy.
Dock har jag inte gjort den själv utan använder Smoothwall GPL
(www.smoothwall.org). På den har jag lagt in qADSL och det fungerar
smärtfritt och utan inblandning. Den bygger på 2.2 kernel, men det lilla jag
har använt av den nyaste windows versionen av icq har gått utan problem (cvs
licq fungera btw oxå utan problem). Så om du vill använda Debian och bygga
allt från grunden så tror jag inte att 2.2 icq_masq borde bli något problem.

// Erik