Re: Problem med ACF-Modem

Anders Helmersson (anders.helmersson@telia.com) wrote:
> Då jag installerade ACF-modemet i PC:n upptäckte inte Windows 98 direkt
> modemet utan jag kunde instället detektera det med "Add new hardware
> wizard" som fann en ny com-port (COM3, irq 4 och i/o 0x03e8-03ef).

Då har Windows kännt av att du satt in ett nytt modem
på ISA-platsen och emulerar en COM-port, COM3. När du
väl har COM3 borde du rimligtvis kunna installera Modemet
också, eftersom det är ISA så kan du antagligen inte göra
detta automatiskt.

Jag har aldrig ens provat att koppla upp via modem under
Linux, men du måste på något sätt fixa så du kan emulera
COM-portar i Linux.

Hur du kan göra det har jag ingen aning om, men kolla upp
det på samma sida där du hittade infon om HCF-chipset'et.

/Örjan

--
     [x] icq - 496723     [x] url - fobie.net