Re: Hjälp med HP JetDirect Print Server (med HP DeskJet 1600CM)

Hmm jag gissar att du inte har gjort test utskriften från en dator utan tryckt
fram den på skrivaren och nu vill veta hur du skickar data från en dator til
denna skrivare ??

Du måste bestämma vilket printersystem du vill ha titta på
http://www.linuxprinting.org/

Själv använder jag lprng och skriver ut mot skrivaren genom at skriva

lpr -P raw@printer

där printer är dns namnet för skrivaren.