Problem med ACF-Modem

Jag har fått tag på ett (oidentifierat) modem som är baserat på
Rockwell/Conexant ACF (R6721-21). Den sitter ansluts på ISA-bussen.

På min PC (Compaq Presario 5676) finns också ett SupraExpress 56i PRO
(HCF-modem) om jag inte kan använda i Linux (HCF stöder kommer kanske i
maj enligt winmodem-listan).

Då jag installerade ACF-modemet i PC:n upptäckte inte Windows 98 direkt
modemet utan jag kunde instället detektera det med "Add new hardware
wizard" som fann en ny com-port (COM3, irq 4 och i/o 0x03e8-03ef).

I Linux (Debian potato 2.2 r3) upptäcks två tty:

setserial -g /dev/ttyS*
/dev/ttyS0, UART: 16550A, Port: 0x03f8, IRQ: 4
/dev/ttyS1, UART: unknown, Port: 0x02f8, IRQ: 3
/dev/ttyS2, UART: 16550A, Port: 0x03e8, IRQ: 4
/dev/ttyS3, UART: unknown, Port: 0x02e8, IRQ: 3

wvdialconf hittar inget modem

Då jag använder minicom för att prova ttyS2 kan jag se att irq 4 ökar
med två avbrott
i /proc/interrupts, men inget mer.

Jag har också provat med pnpdump men det upptäcker inget ISA PnP kort.

Är det någon som kan komma med några tipps för att konfigurera Linux så
att jag kan
använda modemet. Det kan ju också vara så att modemet inte fungerar i
Linux eller att det är trasigt.

Anders Helmersson
anders.helmersson@telia.com