chown och fat?

Hej!

Jag har en större sekundär hårddisk som är formaterad som FAT32,
eftersom jag vill kunna använda den även till mitt windows-system
(vilket jag i sin tur behöver för att kunna spela diverse spel etc).
Jag har en ganska liten systemdisk, så jag vill kunna lagra
icke-system-information, tex mp3-låtar, filmer etc på den större
hårddisken. Problemet är dock att jag inte har skrivrättigheter på min
vanliga användare till den, utan måste vara superuser för att kunna
skriva till den.

Detta är naturligtvis en smula irriterande, jag vill ju kunna spara
nerladdade filer direkt till den hårddisken utan att behöva passera mitt
/home-dir och su:a varje gång.

Jag har försökt ändra på rättigheterna för enskilda directories med
chown, men varje gång får jag "operation not permitted". Det funkar
utmärkt med det här tillvägagångssättet på min systemdisk (ext2). Är det
något med filsystemet? eller är det något som skall ändras när disken
mountas? Gör jag helt åt helsike fel när jag använder chown enligt
följande:

chown användarnamn katalognamn?

				/Oskar