Re: Ickle + sv_SE

On Wed, Feb 20, 2002 at 08:18:58PM +0100, Erik Rigtorp wrote:
> Jag upptäckte efter det att jag skickat mailet att det var fel på min MUA.
> Den fungerade igår men nu har den slutat fungera, ska fixa det. Jag
> upptäckte också att det fanns ett exploit när jag skulle fixa felet. Ursäkta
> att jag anklagade dig, men som sagt det funkade igår.

Det var iof inte mig du "anklagade"... Som sagt, kolla det med LC_CTYPE
variabeln, se till att du har locales paketet installerat och att
/etc/locale.gen innehåller raden
sv_SE ISO-8859-1
Kör sedan locale-gen. Sedan bör
$ LC_CTYPE=sv_SE mutt
fungera med åäö...

--
Peter Mathiasson                   | GPG Fingerprint:
E-Mail: peter(at)mathiasson(dot)nu |  A9A7 F8F6 9821 F415 B066