Re: PPP Dialer app.

On Mon, Feb 11, 2002 at 10:24:18PM +0100, Hans-Olof Danielsson wrote:
> Hej!
> Det finns två PPP Dialer apps som kan adderas till panelen
> i GNOME, "PPP Applet" och "PPD Dialer". Jag föreställer
> mig att åtminstånde PPP Dialer borde kunna användas till
> att åsatdkomma en PPP-förbindelse via GNOME på
> motsvarande sätt som jag kan via command line / "bash"
> med kommandona "pon tele2" och "poff". Men när jag,
> efter att ha adderat app PPP Dialer till panelen, tryker på
> knapparna för "On" och "Off" på PPP Dialer-ikonen på
> panelen händer inget! Missuppfattar jag hur app
> PPP Dialer är tänkt att fungerar eller har jag missat
> [...]

Jag har gnome inställt på svenska, så jag vet inte vilken som är
vilken, men den jag använe hette Modemlampor och hade ett par runda
lampor. För att ställa in denna högerklickar du på den och väljer
Egenskaper/Properties, skriv sedan in "pon tele2" istället för "pon"
som anslutningskommando.

Personligen föredrog jag också att stänga av inställningen "Bekräfta
anslutningen" och sätta på "Visa anslutningstid och bandbredd".

/Pelle