PPP Dialer app.

Hej!
Det finns två PPP Dialer apps som kan adderas till panelen
i GNOME, "PPP Applet" och "PPD Dialer". Jag föreställer
mig att åtminstånde PPP Dialer borde kunna användas till
att åsatdkomma en PPP-förbindelse via GNOME på
motsvarande sätt som jag kan via command line / "bash"
med kommandona "pon tele2" och "poff". Men när jag,
efter att ha adderat app PPP Dialer till panelen, tryker på
knapparna för "On" och "Off" på PPP Dialer-ikonen
panelen händer inget! Missuppfattar jag hur app
PPP Dialer är tänkt att fungerar eller har jag missat
något i konfigureringen?

Hälsningar
Hans-Olof