Re: vi problem usage: [[

On Thu, Feb 07, 2002 at 03:41:36PM +0100, Christian Jönsson wrote:

> Jag tror att problemet snarare är relaterat till openssh/ncurses än
> till applikationen. Prova kör emacs och backspace-tangenten, prova
> starta ett bakgrundsjobb och försök loggat ut. Det finns problem med
> openssh och controltecken tror jag.

Efter en apt-get upgrade (på testing) i veckan har jag också fått det problemet.
Openssh var då en av sakerna som uppdaterades men eftersom jag upplever
samma problem vid en lokal xterm är jag mer belägen att luta åt
ncurses. Min vi kommer för övrigt från elvis-tiny paketet.
Fennomenet uppträder inte under stable.

Enklast är nog att byta till vim, elvis eller backa ett steg på libncurses5
paketet.

/t.