Re: Woody och devfs

* André Dahlqvist (andre.dahlqvist@telia.com) [020127 22:44]:

> Jag kör det inte själv, men det ska inte vara några större bekymmer att
> få det att fungera bra. Kompilera in stödet för det filsytemet i kärnan,
> ta en titt på paketet devfsd och läs följande dokument:
>
> http://www.atnf.csiro.au/~rgooch/linux/docs/devfs.html

jag kännde mig inte riktig nöjd med den där dokumentet. Jag kör
det här (och funderar att använder det på min notebook också).
Det var närmast trivialt att byta till devfs då. installerar bara
paketet devfsd (innan!) du lägger till 'append="devfs=mount"'
till en testkernel i lilo.conf. då kör lilo, och det skulle vara
det. Om du vill 'prova/testa' lite, installera paketet
user-mode-linux, lada ner det debian filesystem image och prova
att byta det till devfs. (c:

UML är riktig bra för att prova fåliga såker.