Re: Installationsproblem med Sawfish.

[Niklas]
> lör 2002-01-26 klockan 17.36 skrev Hans-Olof Danielsson:
[problem att få sawfish som standardfönsterhanterare]

> Är det gnome/sawfish du ska köra igång?
[snip]
> Men jag har aldrig hört att sawfish står som en ensam hanterare utan att
> gnome eller något annat är med.

Jag har med god behållning använt sawfish utan Gnome.  Det kan
faktiskt rekommenderas, man får vad man vill ha (en konfigurerbar och
ganska bra fönsterhanterare) utan en massa saker man inte vill ha
(panel, skrivbordsikoner och så vidare).

Angående att ha den som standard: jag vet inte säkert hur man bör göra
för att byta standardfönsterhanterare för alla användare på systemet.
Om det räcker att ändra för en användare är det enklaste sättet att
skapa .xinitrc i sin hemkatalog med innehåll som liknar

#!/bin/sh
sawfish

ungefär.  En mer komplicerad .xinitrc finns på min webbsida, eller var
som helst på webben (sök på Google efter .xinitrc).

Peace,
  Kalle
--
Kalle Svensson (kalle@gnupung.net) - Laziness, impatience, hubris: Pick two!