Re: Installationsproblem med Sawfish.

lör 2002-01-26 klockan 17.36 skrev Hans-Olof Danielsson:
> Hej!
> Jag har installerat Debian 2.2 r3, alternativ "simple" med olika
> fönsterhanterare. Det går bra att intalllera och starta
> Window-Maker och Entlightment var för sig. Men när jag
> försöker med Sawfish för sig funkar det inte som jag tänkt mig.
> Efter installationen när jag ger kommandot "startx" går Twm
> igång och inte Sawfish som jag förväntat mig, trots upprepade
> försök med ominstallation. Hur kommer jag till rätta med
> detta problem? Alla förslag emotses med tacksamhet.
>
> Hälsningar
> Hans-Olof

Är det gnome/sawfish du ska köra igång?
För i så fall måste du lägga in gnome-session in en .xinitrc i en
hemkatalog sen välja fönsterhanterare i gnome-control-center.
I control-center väljer du sawfish som första då.

Men jag har aldrig hört att sawfish står som en ensam hanterare utan att
gnome eller något annat är med.

Och om du inte har en .xinitrc i din hemkatalog så skapa en och skriv in
gnome-session så ska gnome starta som standard för användaren.

Vet inte om det är det du försöker få svar på men jag antar att det är
det.

lycka till

//Niklas