Re: Ersättare till xv?

Fredrik Steen <stone@debian.org> writes:

> qiv - a quick image viewer for X

En artikel som jag just postade på se.dator.sys.unix:

Jag har gjort ett snabbtest (och gjort det jag kommer att göra med
programmet) och kommit fram till eeyes är den bästa
"klonen". Nackdelen med qiv var att jag inte hittade en lista på
filerna som kan visas - man får gå igenom dem och skall man hoppa fram
och tillbaka måste man minnas dess ordningstal.

feh fick jag inte att fungera - det kunde inte läsa jpg och gif - så
jag lade ned det eftersom jag var ute efter något som omedelbart
fungerade. Och slutligen så var det gqview som jag hade testat
tidigare och sedan strukit.

Summa sumarum: eeyes verkar passa mig bäst. Tack för hjälpen.

--
(          www.dtek.chalmers.se/~d4jonas/         !     Wei Wu Wei     )
(        Meaning of U2 Lyrics, Roleplaying        !  To Do Without Do  )