stänga listan för ickeprenumeranter? [was: Re: [±¤°í] Èû°Ü¿ü´ø ¿µ¾î! ÀÌÁ¦ ´Ù½Ã ½ÃÀÛÇϽʽÿÀ.]

On Fri, 18 Jan 2002, Jonas Steverud wrote:

> Frågan är bara vad man skall göra, stänga listan för
> ickeprenumeranter är kanske inte rätt väg (även om jag är för
> det).

Har det överhuvudtaget kommit något mail till listan från en
icke medlem som inte varit spam? =)

Jag tycker egentligen inte att de fåtalet spam vi får är något
stort problem. Jag undrar bara om det är någon slags policy från
debian.org att listorna är öppna för icke-medlemmar?

Vem administrerar listan? Är det så att denna person inte har tid
att hantera de fåtalet mail ett "posta-utifrån-filter" skulle
stoppa? Finns det några andra stora problem med att stänga listan?

--
Fredrik Jonson
pt97fjo@student.bth.se