Re: Hur konfigurera mail?

On Fri, 28 Dec 2001, Mikael Bergman wrote:

> Hur funkar det rent praktiskt med IMAP? Mutt (default i alla fall) läser

Mutt har ganska välfungerande IMAP stöd nuförtiden, se http://mutt.sourceforge.net/imap/
för instruktioner. Debians mutt har dock inte direkt stöd för SSL.
Ett sätt att installera SSL stöd för mutt på debian är:
        -apt-get source mutt
        -Okommentera  "#WITH_SSL := --with-ssl" i debian/rules
        -Kompilera paketet med " dpkg-buildpackage -us -uc"
        -Installera paketet med dpkg -i mutt*.deb

> filtera med procmail (som jag aldrig använt förut) alla listor som nu
> ligger i inboxen och trängs.

Debians default installation av exim stödjer procmail, så du behöver bara
skapa en .procmailrc fil med filtreringsreglerna i din hembibliotek (tror
jag iaf., det var länge sedan jag gjorde en "ren installation").
http://www.ling.helsinki.fi/~reriksso/procmail/ har FAQ, länkar
och annat gott.

> En sak till, när jag tömde min POP3-brevlåda första gången var tydligen
> inte Exim korrekt konfigurerad så nu har jag 500+ mail som är "frozen",
> vad det nu är? Hur åtgärdar jag det?

Tror att det du soker är exims "thaw" funktion, (exim -Mt). Men kolla gärna Exims manualsida
(man exim) först.

HTH,
Tero

--