RE: Problem med installation

Hej Jonas,
Snälla klipp bort allt du inte behöver när du svarar på andras
inlägg. Se också till att svara _under_ citaten. Om du gör så blir
det mycket lättare för oss andra att förstå vad du menar och
därmed ökar chanserna att vi faktiskt svarar. Tack på förhand.

On Fri, 21 Dec 2001, Jonas "Jontas" Petersson wrote:

> När jag bootar så säger kärnan att den hittar min hd på hde,
> och på hdf hittar den en cdrom (skriver lite mer, men antar
> att detta är det viktiga)

Nu är det naturligtvis lite svårt för dig att kopiera in _exakt_
vad som skrivs på skärmen eftersom du håller på att installera om
den =) men det skulle vara bra om vi fick lite mer att gå på.

Har du provat alla möjliga roliga kombinationer av [ctrl], [alt]
och [f1] till [f8] då? Jag kommer inte ihåg vilken det var som gav
dig kernel-konsollen. Det ska gå att växla mellan de olika
konsollerna under hela installationsprocessen. Kan du växla
konsoll tidigare (prova!) men inte när cdrommen spunnit upp verkar
det som om den har hängt sig.

Har du testat med en alternativ installationscd? Har du provat att
cdn är bra?

--
Fredrik Jonson
pt97fjo@student.bth.se