Re: SSH

[Johanna Moberg]
> Hej!
>
> Någon som vet när debian släpper ssh 3.0 paketet som stable?

När woody blir stable, kanske någon gång nästa år, vem vet.  Om det är
säkerheten du är orolig över vill jag påminna om att säkerhetsfixar
bakåtportas till den version som finns i stable.  sshpaketet 1.2.3-9.4 är
alltså inte sårbart för den senaste tidens kända SSH-attacker.

Annars kan du även testa att kompilera från källkodspaket från unstable.
Skulle ha gjort det själv om jag inte haft dåligt minne på min enda
potatismaskin.
gcc: Internal compiler error: program cc1 got fatal signal 11

Peace,
  Kalle
--
Kalle Svensson (kalle@gnupung.net) - Laziness, impatience, hubris: Pick two!