Re: Ljud i Potato med Linux 2.2.19

Magnus Sandberg writes:
 > Så jag antar att jag skall installera alsa-source och kompilera därifrån.
 > Är det några speciella steg eller kommandon man skall tänka på när man gör
 > detta?
Har bara kört make-kpkg själv.  Det bör stå tillräckligt med info i
någon README i alsa-source. Eller så kan du ta alsa från
alsa-project.org eller var det nu var.  I stort sett borde det vara
make&&make install.

Präva sen med alsaconf-0.4 för att sätta upp modulerna.  Den alsaconf
jag kört frågar efter vilket kort du har och gör en fil liknande den
jag skickade, och lägger den på rätt ställe.

/Micce

--
Mikael Hedin, MSc                   +46 (0)980 79176
Swedish Institute of Space Physics  +46 (0)8 344979 (home)

Vad skall du med bil och villa
När du mår så jävla illa
     Peps Persson '75

Clinton assassination spy COSCO SCUD missile Legion of Doom Monica
Lewinsky quiche Kibo ECHELON Kenneth Starr Qaddafi Janet Reno NSA Area
51