Re: Ljud i Potato med Linux 2.2.19

Hej Pelle!

Eftersom jag måste kompilera kernel-moduler för ljuder så undrar jag vad
man då skall med ALSA till? Är det inte vara att köra på kärnans
ljud-system rakt av då?

Om nu ALSA är bra till något så skulle det vara intressant att se en kort
beskrivning om vilka steg man göra för att få det hela att fungera, typ;

 - Kompilera kärnan med följande moduler för att SB Live! skall fungera
   fullt ut: (lista med moduler och parametrar)

 - Konfigurera ALSA på följande vis:

 - Aktivera ESD (om det nu är så att man skall ha ESD i Gnome)

 - Testa och lycka till! :-)

Tack på förhand!

 ----- Den 3:e december 2001 skrev Pelle Nilsson följande; -----

Nu är jag ute på djupt vatten... Så vitt jag förstår så är OSS både en
uppsättning av drivrutiner för olika kort (dvs mellan kärnan och hårdvaran)
och ett API som applikationer (t.ex. ESD) kan använda sig av. ALSA är ett
alternativ till hela OSS som säger sig vara kompatibelt med OSS, men exakt
vad det innebär vet jag inte (kan man använda ALSA-paketen om man har en
OSS-drivrutin i kärnan? Funkar det omvända?).