Re: Ljud i Potato med Linux 2.2.19

Både ALSA och OSS kräver att du kompilerat drivrutinen för ljudkortet i kärnan (eller som en module). Åtminstone i den version av kärnan som jag använder (2.4.7) så finns stöd för Creative SB Live! 1024 (EMU10k1), titta om den finns i din version. ESD/Esound är ingen ljuddrivrutin i sig själv utan kräver att man har antingen ALSA eller OSS installerat (syftet med ESD är att flera program ska kunna spela upp ljud samtidigt: programmen skickar ljudet till ESD som mixar ihop ljuden och skickar det vidare till ljuddrivrutinen). Jag tror inte att du ska behöva några fler deb-paket.

/Pelle