Re: hur hålla ett system up-to-date?

On Nov 29 10:25, Tomas Sanchez Romani wrote:
> alt1. ladda ner från 'unstable' -> att jag måste uppgradera massor, beroende
> på dependencies
Jag körde sid (unstable) med modem förut och jag tyckte att det fungerade
bra. Att uppgradera enstaka program brukar inte kräva speciellt mycket
dependencies, och man behöver inte alltid köra de senaste versionerna av
alla paketen.

Ett annat alternativ är ju att köra testing som ligger mellan unstable och
stable.

> När jag först läste om 'package pools' trodde jag att det innebar att
> väldefinierade delar av paket-arkivet skulle kunne uppgraderas nästan
> oberoende av andra delar. Men så verkar det inte vara, eller?

Nej, så fungerar det inte riktigt, utan filerna har ett annorlunda upplägg
på servrarna.

--
* John Ericson john@john.pp.se
* ICQ: 7325429 JID: high@jabber.org