HTML i Mutt

Hej

Jag har just bytt mail-läsare från Pine till Mutt. Det allmänna intrycket är mycket positivt, efter att ha läst lite i manualen och ändrat en del i .muttrc beter den sig ungefär som Pine, fast med många förbättringar. Jag har dock snabbt hittat en mycket allvarlig brist: mutt visar överhuvudtaget inte mail skrivna i HTML-form, så alla sådana mail måste man öppna i netscape vilket tar lång tid och förstör själva syftet med att använda en snabb textbaserad mail-läsare. Hur löser man detta? Är det en bra idé att ändra så att Lynx används till att öppna HTML-filer? Så vitt jag förstår ska man i så fall ändra detta i filen .mailcap, men vilken syntax gäller i denna fil? Kommandona "man mailcap", "man 5 mailcap" och "info mailcap" hittar ingenting, trots att "mailcap(5)" nämns under SEE ALSO i man-sidan för mutt.

/Pelle