Re: Fördel av förkompilerad kärna?

Thomas Lundqvist <thomasl@ce.chalmers.se> writes:

> On Mon, 26 Nov 2001, Jonas Steverud wrote:
[...]
> Nackdelar:
>  - Mer skräpmeddelande vid uppstart, många devices som inte hittas.
>    Spelar inte jättestor roll tycker jag.

Det var det som var lite av poängen med att kompilera egen, kärnan
skall inte behöva leta efter utrustning som man vet inte finns - som i
mitt fall med SCSI. Den koden tar både tid och minnesplats - även om
det inte är mycket så är den skild ifrån noll.

Det jag är ute efter är hur mycket man kan ställa in i de
förkompilerade kärnorna om vad de skall leta efter. Min förhoppning är
att man genom att inte ladda in ex.vis. SCSI-modulen slipper vänta vid
uppstart på att den letar efte SCSI-enheter - som ändå inte finns som
sagt. Hur "intelligent" är kärnan nuförtiden?

/Jonas, som hoppas att han gör sig förstådd.
--
(          www.dtek.chalmers.se/~d4jonas/         !     Wei Wu Wei     )
(        Meaning of U2 Lyrics, Roleplaying        !  To Do Without Do  )